Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-13, 20:55   #20682
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har fått Furadantin mot uvi og disse skal tas sammen med mat 3 ganger om dagen. Vel - akkurat nå på sommeren blir det litt vanskelig å få til det sånn rimelig jevnt fordelt utover dagen. Så stort sett tar jeg en tablett kl. 9:30, en kl. 16:30 og en rundt kl. 21-21:30, men nå er jeg kjempesulten og det er i grunnen litt tidlig for kveldstabletten...

Men hvorfor må de egentlig tas sammen med mat? Og hva er det viktigste - at de tas sammen med mat eller at de tas sånn rimelig jevnt utover dagen?

Det viktigste er at de tas jevnt fordelt hver 8. time om de skal tas x3.
De bør tas med mat for å være snill mot magen, men for mange spiller det ingen rolle. Tåler man det ikke, blir man dårlig i magen nesten uansett! Men samme med mat, trenger heller ikke bety noe annet enn noen få nøtter eller en skive salami eller 2 feks.