Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-13, 13:40   #20667
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg fikk beskjed om holde tattisen dekket og ikke bade (bare dusje) på 6 uker, da garanterer de resultatet og fikser dersom noe er galt. Etter disse 6 ukene ble jeg anbefalt sunblock (sånn hvit sinkgreie) og være veldig nøye med rensligheten etter bad i sjø. De anbefalte faktisk å smøre på vaselin over sunblock for å gi ekstra beskyttelse og vaske med mild såpe hver kveld for å fjerne kremer. Ville nok ventet så lenge så mulig før evt bad for det innebærer både infeksjonsfare og fare for at du bløter opp og skorpene detter for raskt av.

Rart man får så forskjellige beskjeder! Et sår har jo normalt grodd/lukket seg godt på 10 dager og "min" tattoovør" og sjefen hans (som startet det første offisielle tattoostudioet i Norge på 80- tallet)sa at det holdt i massevis med 20 dager til vi skulle på badeferie. Man trenger jo ikke akkurat ligge i bløt i timesvis
eller skrubbe over med håndkleet etter på heller!