Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-13, 10:11   #20665
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, ja, og ja! Jeg tviler på at jeg kunne få opp et nettverk uten at wifien var på, og ikke minst se at signalstyrken var oppført som "bra" når jeg koblet meg på.
Jeg er n00b når det kommer til smarttelefoner, men ikke såå n00b.

Nettverket kan være reelt åpent, men da er det ofte mange som kobler seg til også. Som oftest har slike nettverk begrensninger i hastighet og da blir tlf bare stående og "spole" uten å koble seg til. Dette har jeg opplevd på f.eks flytoget mange ganger. Nettet er totalt overbelastet og jeg får ikke kontakt, selv om WiFi er gratis og åpent der.

Jeg vet jeg har badet i saltvann med relativt fersk tattis for mange år siden, men er dette egentlig særlig smart? Har som regel lagt sånne begivenheter til høsten eller vinteren nettopp på grunn av sol og bading, men hva er det verste som kan skje? Kommer til å smøre den med sunblock, altså. Men burde jeg f.eks. bruke et vanntett plaster? Men det er en viss størrelse på den.

Ja, det er jo stort sett bare snakk om å dra ut øyene i Oslofjorden og duppe seg litt når det blir for varmt. Saltvann vet jeg uansett at er langt bedre enn klor! Min skal være på underarmen, så det er ellers vanskelig å dekke til i varmen. Skal se om jeg finner noe uv-plaster på apoteket. Og sunblock!
Takk for svar.

Jeg fikk beskjed om holde tattisen dekket og ikke bade (bare dusje) på 6 uker, da garanterer de resultatet og fikser dersom noe er galt. Etter disse 6 ukene ble jeg anbefalt sunblock (sånn hvit sinkgreie) og være veldig nøye med rensligheten etter bad i sjø. De anbefalte faktisk å smøre på vaselin over sunblock for å gi ekstra beskyttelse og vaske med mild såpe hver kveld for å fjerne kremer. Ville nok ventet så lenge så mulig før evt bad for det innebærer både infeksjonsfare og fare for at du bløter opp og skorpene detter for raskt av.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose