Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-13, 03:47   #20664
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Dere som har hund og eller katt, hvor ofte vasker dere gulvene? Litt lei av å dra over hver dag...

Har en slik kjekk støvsuger, som er håndstøvsuger på skaft liksom. Bruker den til å ta støvdotter og forsøker meg på disse klutene til mopp. Men de er jo bare våte på litt av gulvflaten? Blir fort "tørre" syns jeg. Så det ender jo med å bruke bøtte, langkost og fille.

Har gammel parkett, rent tre, og det er mattere enn jeg liker, så noe galt gjør jeg...

Trenger vasketips, selv om jeg er gammel husmor og kan det meste. Vet ikke hva jeg skal bruke på dette gulvet.

Her har vi to hunder og to katter.
Jeg er absolutt ikke av dem med støv på hjernen, så hos meg trivst faktisk hybelkaninene ganske godt.
Jeg støvsuger et par ganger i uka og vasker gulvene en gang i uka cirka.
For og få parkett blank og fin, så bruker jeg enten microfiberkluter/mopper med kun rent vann, altså ingen såpe. Eller så bruker jeg litt zalo i vannet, vasker med klut eller nopp og drar en tørr mopp over golvene etterpå.
Bruker du f.eks. grønnsåpe, så vil de etterlate ei hinne som gjør at parketten ser matt ut (og den blir også fortere skitten igjen.
Når helsa mi ikke samarbeider, så er det mannfolka som regjerer over bøtter og kluter. De velger oftest og gå over gulvene med en tørr microfibermopp, og så tørke bort eventuelle flekker med en våt microfiberklut.