|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Vel - tror det er flere aspekter med melk for min del
1) Det er lettvindt. Lett tilgjengelig og finnes i fryktelig mye mat, så det å unngå det konsekvent er tungvindt (Jupp. Og jeg får fint til å unngå mel... )
2) Det er godt innimellom. Spesielt kakao.
3) Toleransen svekkes ytterligere om jeg holder meg helt unna.
Menmen *holder ut begge hender og veier opp mot hverandre* - det er egentlig helt tydelig at jeg ikke kan ha søtmelk/større mengder tørrmelk i daglig kosthold uten å betale for det.
Over til noe mer hyggelig - geocaching!
Det er bare å åpne en konto og se om det er noe spennende i nærheten! Man får tilgang til noen flere "goder" ved å kjøpe et 30$ årsmedlemsskap, men det er slett ikke nødvendig for å begynne og se og prøve. Jeg rundet nettopp hundre cacher og premierte meg selv med et års premiummedlemsskap. Og jeg ser at aktivitetsloggen min at det får meg ut. Noen ganger må jeg kjøre en bit til cachestedene, men derfra blir det enten gåing eller sykling (sykkelstativ + stropper til bil er fint).
En annen ting er at her nede så er cachetettheten såpass stor at det som regel kan kombineres med andre aktiviteter - f.eks en båttur med avstikker til et par cachesteder gjør ingenting. Et annet positivt trekk er at jeg har blitt mye mer kjent i nærområdet og med historikken her (mange av de som legger ut cacher her favoriserer historiske steder og gjør seg flid med infosiden til cachen sånn at historikken kan leses der - her er et eksempel http://www.geocaching.com/seek/cache...spx?wp=GC2W0XW).