Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-13, 12:46   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvite geitoster

Det er kasein, og ikke laktosen jeg reagerer mest på, og det aller verste er ferske kumelkoster. Jeg reagerer ikke nevneverdig på oster av geit, men spiser det ikke så ofte heller. Men nå har jeg mest sannsynlig intoleranse, og ikke allergi, ettersom det ikke slår ut på noen tester. Som den sida sier, er det også mindre kasein i geitemelkprodukter, og jeg mener også å ha lest at kaseinet i f.eks. bøffel- og geitemelk oppfører seg noe annerledes i kroppen, altså at det metaboliseres lettere enn kumelk, uten at jeg har noe hold for denne påstanden.
Når jeg spiser en del ost av kumelk får jeg både vondt i magen, og kviseaktig utslett i ansiktet. Jeg tåler syrnede produkter (rømme, yoghurt etc) noe bedre, samme med vellagret ost.
Jeg har så langt jeg selv har merket, ikke reagert når jeg har spist ost av geitemelk, i hvert fall. Uansett, jeg prøver å ikke overdrive. Dessuten er det jo ikke billig, og begrenser seg sånn sett selv.

Apropos: Bryn meieri ligger ikke så langt fra der jeg vokste opp, og jeg kjøpte camembert-osten deres da jeg var hjemme nå sist. Noe av det beste jeg har smakt av den typen! Fantastisk, rett og slett! Geta-osten deres er også veldig god. I det hele tatt bra produkter.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat