Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-13, 20:28   #1416
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg synes du er kjempeflink, jeg.

Kjenner selv på den utfordringen at dette kostholdet gjør at man slipper mye vann, så alle sukkerutskeielser betales mangfoldig på vekta. Var det ikke sånn at 1 gram karbohydrat bandt 4 gram vann? I så fall så vil 100g karbohydrat gi et halvkilo opp.... YAIKS!

I tillegg driver jeg og tuller med den melka. Like greit å snart INNSE at søtmelk ikke er noe for meg (bare for kvisene mine) kanskje? Og heller glede meg over at jeg kan spise ost og smør og (litt) rømme uten problemer? HØRER DU, MATLYSTEN!

Og så er det sommer og "unne seg"-tid ... litt hvitvin og cider og sånt. Vel...som man spiser så ligger det på sidebeina.

1 g kh gir 4 g vannvekt.... Det forbauser meg ikke.... Heller ikke at det legger seg på sidebeina; selv om sidebeina er veldig sentralt plasser midt foran magen her...

Men du....jeg skjønner ikke hvorfor du driver og leker deg med den melka jeg; var det ikke sånn at du fungerte bedre uten da? Så hvorfor?? Vær glad du kan spise ost og smør du, jeg kan ikke ha noe av delene - men kjenner heldigvis en knallbedring i kroppen. Har konvertert til hvis geitost, og hylogvræl spekulerer på om jeg reagerer på det også. Det er hvertfall forskjell på dager med og uten ost.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat