|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av amritam, her.
Det aller viktigste med en tursekk er at den sitter godt på ryggen din, og eneste måten å finne ut det, er å prøve den med noe oppi slik at du får litt tyngde i den. Vi har forskjellige kropper, så en sekk som er god for en, kan være ubehagelig for en annen. Jeg liker også at en sekk har litt lommer til å ha forskjellige småting i, men det er helt klart underordnet god passform.
Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.
Lykke til med jakten!
Jeg vet at det er viktig at den sitter bra på kroppen, ja, har lest en del om akkurat det på nett. Men terskelen for at jeg skal faktisk gå og prøve sekker er store, ettersom jeg er redd for at hoftebeltet skal være for knapt. Derfor spurte jeg om det. Men takk for info, det er greit å høre at de ofte er ganske lange. 
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Jeg har av og til problemer med at brystreima blir knapp. Jeg er ikke sååå stor rundt brystkassa altså (bruker 75 Ei bh) og reima går jo ikke utenpå puppene akkurat så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage mer å gå på på brystreima på mange sekker. Med ullgenser og regnjakke blir det fort trangt over brystet og når sekken veier litt er det et must med en god brystreim!
Jeg har små pupper, så antar jeg ikke vil få noe særlig problem med det. Men jeg skal jammen være obs på at jeg må ha litt ekstra plass til genser og jakker under, ja, takk for påminnelsen. 
---
Noen som har en sekk liggende de hadde giddi å måle hoftebeltets lengde på? 
|