Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-13, 11:02   #1415
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Her er det rolige tider, litt jobb før ferie senere i sommer. Mat.....tja holder meg i skinnet, spiser hver 4.time, drikker masse vann i mellom - som jeg heller samler på enn å kvitte meg med. Vekta hopper mellom 68,5 - 70,5.Hva om den hopper mellom 67,5 og 69,5 i stedet? Det 70'tallet gjør noe med meg altså Når jeg lever så "strikt" som nå, så er det lett å merke hva som gir utslag. Spiste litt melkefri is forleden dag, og det eneste "feil" i isen var sukkeret (24 g/100g). Jeg spiste 100 g is, og fikk i meg 24 g kh. Og fikk med på kjøpet både oppblåst mage og masse vann i kroppen. Så spiste jeg sjokoladekake en dag, en kake uten mel og melk, men med sukker selvfølgelig - og fikk samme reaksjon. Det ser ut som at det tar noen dager før reaksjonen forsvinner også.

Men men, jeg er ca under 70 kg, greier å holde meg der med det kostregimet jeg har lagt meg til + jevnlige gåturer. Da skal jeg være fornøyd ikke sant? Kunne tenkt meg å ha hatt litt mindre mage da; litt mindre sånn at buksene ikke er for trange....

Jeg synes du er kjempeflink, jeg.

Kjenner selv på den utfordringen at dette kostholdet gjør at man slipper mye vann, så alle sukkerutskeielser betales mangfoldig på vekta. Var det ikke sånn at 1 gram karbohydrat bandt 4 gram vann? I så fall så vil 100g karbohydrat gi et halvkilo opp.... YAIKS!

I tillegg driver jeg og tuller med den melka. Like greit å snart INNSE at søtmelk ikke er noe for meg (bare for kvisene mine) kanskje? Og heller glede meg over at jeg kan spise ost og smør og (litt) rømme uten problemer? HØRER DU, MATLYSTEN!

Og så er det sommer og "unne seg"-tid ... litt hvitvin og cider og sånt. Vel...som man spiser så ligger det på sidebeina.