Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-13, 10:29   #28
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Julistartere 2013?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Jeg så at WOK var nevnt som en rask og enkel middag. Hva slags ingredienser og "saus" brukes da?

Wok er kjempegodt! Du kan bruke det du vil nær sagt - jeg bruker mest kylling eller laks, har jeg laks så slenger jeg gjerne oppi en neve eller to med reker også. Kutt de grønnsakene du vil (eller kjøp en ferdig frossen-pose) i tynne strimler og wok kjøttet/fisken først, hiv så grønnsakene oppi og rør forsiktig mens det hele stekes i noen minutter. Jeg bruker en del kikerter også, men det funker neppe om du er på streng ketolyse for da blir det vel litt mye karber.

Det finnes ferdige woksauser, men sjekk på posen for innhold av karber! Jeg bruker gjerne en dæsj rømme / creme fraiche og litt bbq-saus (usikker på karboinnholdet her også!) på kylling og en mix av soyasaus, østerssaus, sitronsaft (el. lime) og litt chilipaste til laksen. Tømmer det bare over woken og lar det varme med i noen sekunder til slutt. Mmm...

Om du synes det tar lang tid å kutte grønnsakene kan du enten kjøpe en ferdig pose eller gjøre det kvelden før og la dem stå godt tildekket i kjøleskapet, da er det gjort på få minutter å lage en deilig og knallsunn middag! Jeg vet hva jeg skal ha i dag kjenner jeg...

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat