Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-13, 12:09   #16
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Enda et innlegg om metthet/sult og kaloribehov...

Jeg tror jeg får nok søvn... nå altså. I mai-juni fikk jeg absolutt ikke det. Da lå jeg på 3-4 timer i døgnet pga at det var alt jeg rakk for å få døgnet til å strekke til med eksamensskrivingen.
Etter jeg fikk ferie i beg av juni har dagene mine sett omtrent slik ut:
stå opp med skolegutten kl 07.00 og få han avgåder til skolen kl 08.00. Deretter la jeg meg vanligvis til å sove igjen. Noen ganger 3 timer andre ganger 4-5 timer. Så opp og vente på poden, hjelpe med lekser, lage middag og så jobbe litt selv eller slappe av frem til gutten legger seg kl 21.00 (med tilhørende leserituale osv). Først etter det (altså i 22-tiden har vi voksne mulighet til å være litt sammen, da mannen ikke er hjemme før i 18-tiden til vanlig). Så da laget vi vanligvis noe kveldsmat og koste oss med en film el.l og satt oppe til 2-3 tiden.
Nå legger jeg meg fortsatt i 1-3 tiden, men sover noe lenger da gutten min er stor nok til å klare seg selv om morgenen når han har fri.
Selv om jeg sover 12-14 timer så er jeg trøtt. Sånn har jeg hatt det siden jeg fikk Hypothyreose for 15 år siden. Jeg ligger like over øvre sjikt på T4 og faller jeg under dette føler jeg meg syk. Jeg får ikke lov å være høyere enn jeg er nå av legene da det kan føre til både hjerteproblemer og benskjørhet senere.

ut ifra hvor uthvilt jeg kan være med denne sykdommen, føler jeg meg ganske fin nå...

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat