Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-13, 01:48   #14
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Husdyrs kosthold (og andre ting!) - lavkarbo?

Enkelte katter fisker; ene jeg hadde var en racer til og ta fisker opptil 300 gram cirka, men katter flest er ikke fiskere.
Orijen med fisk lukter skikkelig tørrfisk når man åpner posen.

Skal man lage tørrfòr, er det bortimot umulig og lage knottene om man ikke har noe som binder det sammen.
Storparten av fòret på markedet har hvete som "lim og fyllmasse", noen bruker mais og noen bruker ris.

Noen bruker tilsetningstoffer med lange flotte navn oppi tørrfòret for at maten skal smake og lukte godt + ha laaaang holdbarhet.
Om dere har prøvd og tørke lever eller kjøtt eller fisk som snacks til dyrene, så har dere sannsynligvis oppdaget det samme som meg; det går ikke lang tid før det mugner.

Noen, slik som Orijen og Josera velger og bruke planter slik som f.eks. rosmarin til holdbarhet. Slike tørrfòr som ikke inneholder kunstige tilsetningstoffer vil ikke ha en like lang holdbarhet, og det synest jeg er positivt.
Jeg velger også og bruke matvarer med minst mulig tilsetningstoffer til oss mennesker, så hvorfor skulle jeg tro at det er bedre for dyrene med dyrlegefòret fullt av ting som ikke hører hjemme på menyen til en katt.