Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-13, 08:50   #20367
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Forskjell på unger, alder og situasjon!
Min 3- åring kunne ha gått med på å la meg jobbe litt av gangen om han ble skikkelig bestukket. 14- åringen skulle kun være tett inntil uansett om hun var syk eller ikke til hun ble ganske stor!

Det jeg reagerer mest på, er vel at firmaet til vanlig ikke legger til rette for muligheten til å jobbe hjemme (Kunne jo sikkert vært greit for deg noen dager i uken feks), men når det passer firmaet er det plutselig helt greit!

Jeg er aldri så sliten som når jeg må være med syk pode Han er propell uansett, og i tillegg enooormt oppmerksomhetssyk. Får ikke gjort husarbeid heller ...

Er forøvrig enig med deg, Kitt. Dersom det ikke er lagt opp til hjemmearbeid i utgangspunktet, så er det svært ufint å nærmest presse det på når man er syk/har sykt barn. Det gir et press på arbeidstakeren som ikke er ok.

Jeg er glad for at jeg har forståelsesfull arbeidsgiver, og muligheten til å jobbe hjemmefra. Har et barn med ekstra behov, og fleksibilitet fra arbeidsgiver gjør at jeg kan jobbe 100%. jeg skjønner ikke helt argumentene til arbeidsgiverne som ikke vil la arbeidstakerne få jobbe hjemmefra dersom det er mulig. Jeg jobber i hvert fall meget effektivt hjemme hvor jeg ikke blir forstyrret av andre, og jeg har færre sykedager også - for det er jo i mange tilfeller man er for syk til å være på jobb, men ikke til å jobbe (f.eks. ved magesjau men med bra allmenntilstand ellers ...).

Sist redigert av Cyan : 25-06-13 kl 08:56.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening