|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Ups, her greier jeg visst ikke holde helt følge alts å - koselig å lese meg opp da 
Ja, jeg shopper også en del både på lavkarbowebshop og på lavkarbohuset, Pruttis. De lefsene holder seg lenge i frysern, og er utrolig kjekke å ha, både til taco og ulike former for wraps. Den pizzabunnen jeg nevnte selges kun på lavkarbohuset, kjøper 10 i slengen jeg, da har jeg en god stund. Frakten er dyr ja, men når jeg har sjekket tilsvarende produkter på helsekost de gangene de har det der, så er det enda dyrere, så totalt sett lønner det seg å bestille på nettet likevel
Og ja, masse mer å få tak i i dag. De har faktisk et veldig godt lavkarbo brød på Rimi. Det har 6,6g kh pr 100g. Kan vel ikke spise så myeog ofte av det om en skal være i ketose, men slik som jeg lever nå, så kan jeg godt spise det av og til, kjøper inn, skjærer i skiver og legger i frysen, tiner skkivene i brødrister.
Forbered deg godt til sydenturen, Pruttis, ta med "nødmat", mye lettere å holde seg på riktig vei om en ikke er sulten. Maten en spiser ute er ofte veldig mager, så problemet er ofte fett, så ta med cocosa, ost osv i tillegg til barer og evt nøtter, det er godt i nøden
Den ketosen, Nysgjerrig - hvis du skal måle er det best å måle på kvelden, ca 2 timer etter siste måltid - det er eneste gangen du får et pålitelig resultat. Kan jo være derfor du blir forvirret? Ellers har nok pruttis rett - selv om du tålte mer kh for å være i ketose tidligere, så kan kroppen din ha endret seg veldig hormonet etter graviditeten, så meget mulig du tåler mindre nå - ja, kiipt -men ikke uvanlig. Selv er jeg helt overbevist om at mine problemer med kh startet mens jeg var gravid - men den gang var det ikke noe fokus på slikt. Verden går heldigvis frammover
Når det gjelder tacokrydder, så anbefaler jeg å lage eget - de posene er fulle av sukker.... Her har du min oppskrift (greide ikke fikse fonten, så ser sikkert ille ut....)
Min egen tilpasning på Tacokrydder
2 ss salt
3 ss spisskummen
2 ts hvitløkspulver
2,5 sspaprika pulver
3 sschilli krydder
1 ss pepper
2,5 tsoregano
2,5ts koriander
1 tskayennepepper
Bruk ca 1ts pr 100g kjøttdeig, men smak til
|