|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Haha, lærerassistenten? Ntåh :P Vet nå ikke det riktig. Dog, hadde jeg meldt meg inn i en annen gruppe, så hadde jeg vel blitt viserektor. Det blir sånn med all kunnskapen vi har i forhold til de som er helt freshe og ikke engang har åpna en eneste bok. Har jo lest meg opp på mye, både forskningsartikler, følger ofte med på espentosturp.com sine sider +++ Er jo kun slik vi blir mer kunnskapsrik Ja, og egenerfaring f.eks.
Magemålet mitt endrer seg veldig fra dag til dag. Noen dager 122 mens dagen etter 124. Og jeg er nøye på hvor jeg måler, så det er kun forskjellen på størrelsen altså. Og derfor orker jeg ikke måle Sparer meg for den der belastningen. Er nok med å være fanatisk opptatt av vekta og veiing. At ketosen din herjer litt kan ha mange årsaker. Kanskje du er en av de som trenger mindre karbohydrater enn 15. Eller kanske du reagerer på melkeprodukter. Hovedkilden min er alltid fett. Er det et proteinrikt måltid så må jeg peise på med noe som har betraktelig høyere andel fett enn proteiner. Eks baconsvor. Nå har jeg kjøpt cocosa, så det blir en slik en i kaffen i kveld. Og eggemelken/kaffe latte-oppskrifta mi er fantastisk for å få i seg ekstra fett. Stek bacon og knaske det til kvelds. Skjær opp 10-15 skiver ost og rull rundt i dansk salami eller noen cashewnøtter (karb varierer fra merke til merke, obsobs!). Da blir man i tillegg ganske mett også.
Ja, det var morsomt å bestille de pastaplatene og tacolefsene. Med lefsene så er jo mulighetene uendelige. Wraps med rømmedressing/ost, skinke, salat namnamnam. Gleder meg! Håper det var verdt portoen :P
Kjenner til den "kalde" smaken du mener, det er akkurat som om det setter seg fast i halsen. Husker en gang da jeg lagde peanøttkaka så hadde jeg i sukrin istedet for sukrinmelis, og jeg hadde glemt å endre forholdet. Den kaka gikk i søpla. Har kjøpt sukrinmelis i dag og har sukrin i skapet fra før av, så vet jeg at jeg har essensielle varer i skapet til et innfall kommer. Synes Eurospar er den beste butikken å handle på når det kommer til lavkarbo. De har egne hyller for cøliakere og egne hyller for lavkarboere. Synes jeg er fint.
Turen går til Alanya 25. august - så jeg har goood tid til å komme under 100 til da  Heh. Blir en koselig uke sammen med en av mine venninner. Sol, bading, kjoler og shopping. HERLIG! Bli med?
Du har vært flink og du ER fortsatt flink. Vi må bare støtte oss litt til hverandre, si i fra når dagen er drit og når dagen er god. Snakka med mamma istad vi var på shopping at det at gruppa vår er blåst liv i igjen er veldig med på at ting går framover. Jeg må jo gjøre jobben selv, men livet er liksom bedre når dere er der også!
Nå er det "bare2 16,9 kg igjen til absolutt minstenotering. Kjære Gud i himmelen og alle andre guder som eksisterer eller ei, LA MEG KLARE DET. Jeg vil så gjerne.
Vært som sagt på shopping. To bh'er, en topp, en strikkajakke og en supersøt topp som jeg la merke til da jeg kom hjem var i str. S. Å, så jeg eksperimenterte med styggord. Kan gi den til søster da..
En atkinsbar er fortært og oppvaskmaskinen må tømmes. Tror jeg lager pannekaker i dag med bacon til.
Forresten, noen av dere som har prøvd sesammelet?
Smask!