|
Sv: Farris og Imsdal BRUS!
Jeg føler meg engentlig ganske snytt, så jeg har sendt mail til Ringnes:
Sitat:
Heisann,
jeg er stor fan av Farris og Imsdal vann produktet deres. Jeg har fått inntrykk av opplevd at det er en serie med naturlige produkter. Men idag oppdaget jeg Farris Plus, også en Imsdal flaske med rosaetikett. Jeg antok at dette var naturlige produkter - som vanlig. Farris Plus smakte kunstig søtt.
Jeg sjekket så etiketten og oppdaget at der sto: Søtstoff (E950, E951) på etiketten - jeg går ikke rundt med E-nummer håndboka i lomma så jeg visste ikke hva disse betød før jeg kom hjem og slo opp i google. Der fant jeg jo at det var henholdsvis Acesulfam-K og Aspartam, - det samme som i de felste andre brusprodukter. Unaturlig tilsetningstoff.
Jeg lurer jo da på hvorfor dere har valgt å tilsette KUNSTIGE søtstoff i et produkt med en NATURLIG profil?
Og hvorfor har dere valgt å kamuflere disse vanlige og men omdiskuterte søtstoffene bak E-nummer koder?
Vil det være riktig av meg i framtiden å anse Farris og Imsdal som naturlige produkter, gode alternativer til kunstige sukkerfrie leskedrikker?
Jeg velger farris og (Imsdal) vann fordi jeg ønsker å unngå disse søtstoffene, og jeg kjenner mange som velger disse produktene av samme grunn.
Verdens beste maskineri går nå ikke lengre best på ... - Farris
Mvh,