Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-06, 23:02   #5
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening som passer overvektige?

Stavgang er ypperlig for overvektige, da stavene og riktig teknikk avlaster ledd og rygg. Var sånn jeg sjøl starta for å få bukt på kiloene og den elendige kondisen min. Helt herlig for nakke og skuldre.

Ellers er trening med fitnessball veldig ok. Kan være knotete for svært overvektige, i allefall i starten, men når man får inn riktig utgangsposisjon så går alt mye bedre. Styrker kjernemusklaturen og trener opp både mage og rygg. Bedre balanse er en bonus. Forbrenner godt med fett uten at pulsen går skyhøyt.

Thai Chi er er også noe å anbefale..Her går alt i rolig tempo og man får økt bevegelighet og bedre balanse. Samme gjelder yoga og pilates.

Moderat tempo på tredemølla er en fin ting for helt utrente trimmere med mye ekstra på kroppen. En fin måte å starte på.

Styrketrening er flott. Bytter ut fett med muskler og styrker ledd og sener. Bør kombineres med noe cardiotrening.

Vel, det var det jeg kommer på i farta.. Er sikkert mye mer.

Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat