|
Sv: Aprilstartere
Takk for ditt engasjement! 
NEi, vel - jeg vet at jeg trimmer for lite ift hva Torkil har anbefalt meg tidligere. 
Jeg har sjekket på diett.no og i følge den ligger jeg også på 1200-1400 kalorier daglig, og ok fordeling på proteiner og fett.
Jeg er også av dem som har gått på Grete Roede og ikke gått ned mer enn 2 kg på 10 uker.
For 5 år siden meldte jeg meg på Extravagansa med helt fantastisk resultat og etter normal forventet nedgang. Jeg holdt vekta i 2 år med å spise lavkarbo (ikke ketose).
Så kom vinterene og jeg blir rett og slett deppa av den, bor i nord med mørke og mye snø - og har gitt mere f... i forhold til hva jeg har puttet i meg. Har brukt våren/sommeren på å komme meg ned de 5-6 kg som kom på, men siste vinter gikk jeg på en kjempesmell og gikk opp masse 
Jeg har ikke lyst til å kjøre på med exravagansa en gang til, og grunnen er at jeg har en datter på 9 (veldig tynn en) som begynner allerede nå å bli opptatt av kropp og utseende. Jeg vil være et sunnere forbilde enn en mamma som bare spiser pulvermat.
Jeg har en del helsemessige utfordringer som fibromyalgi og leddgikt som gir tidvise dårlige dager med mye smerter og da finner jeg liten og ingen motivasjon til å trene mer enn moderat. Selv om jeg vet at jeg nettopp derfor BURDE trene mer, så er det der og da og rett etterpå ofte veldig smertefullt. Selv om jeg vet at det ikke er en skadelig smerte, heller tvert i mot. Jeg har også lavt stoffskifte, men er nå regulert ift medisiner og da skal ikke det spille noen rolle. OG så er jeg av de som kom i tidlig overgangsalder. 36 år var jeg. I fjor ble imidlertid plagene så ille at jeg måtte begynne med hormonbehandling. Kan det ha noe å si?
Så, vel - jeg ser ikke hva jeg gjør feil - følger boka slavisk og holder meg pt. helt uten lavkarbobrød, søtningsstoffer etc. Kaffe har jeg redusert kraftig og er på 3-4 små kopper daglig uten tilsetning.
Heldige meg har kullsyredispenser koblet rett på vannkrana på jobb og har notert meg at jeg drikker MER enn 3 liter hver dag - og det er før kl 16 om dagen.
Mottar tips som kanskje ikke står i boka med takk 

|