Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-13, 11:30   #63
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012- veie/måle-tråd

Hvis du kutter de opplagte utskeielsene som du nevner, så er du på god vei. Ikke kutt fløte eller ost, det er viktige fettkilder. Min tanke er at fløte og ost er essensielle matvarer i mitt hus, om det er i mat eller som måltid i seg selv. Lager eggemelk av egg og smør + kaffe (da blir det en god kaffe latte), og der kan det være en dæsj fløte i. Generelt fløte i kaffen. Ost med peanøtter rulla inn til kveldsmat. Det er uendelige muligheter for variasjon. Bruk det for hva det er verdt, men vær strengere på andre områder. Det fins en rekke med sukkerfrie (eller tilnærmet sådan) rød- og hvitviner. Jeg har en oversikt dersom du er interessert.
Det er også helt naturlig at kroppen når et platå, altså at vekttapet flater litt ut. Det er sunt og positivt for kroppen. For mange er det hud som skal trekke seg sammen, noe som krever energi for kroppen, og da brukes den energien du inntar daglig og ikke det som er lagret. Men la det være slik, ikke slutt å spis. Det er normalt med platå ved hormonelle påkjenninger, stress, sorg, ferie osv. Kroppen innstiller seg veldig etter hvordan hjernen og følelseslivet vårt har det. Dersom du trener i tillegg er det naturlig at vekten ikke går like raskt ned eller at man opplever platå ved iherdig trening. Muskeldannelse krever energi og muskler veier også mer enn fett. Tenk at det du gjør er for helsa, ikke for å gå ned i vekt. Vekttapet kommer naturlig når du blir litt strengere på hva du spiser. Jeg kutter alt av søtt (saft, pastiller, lett-brus), for da får jeg mindre sukkersug. Bare tips

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat