Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-13, 09:18   #46
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Mine tanker:
1) Han går fortsatt ned
2) En uke er for tidlig
3) Når han blir mindre så utgjør 1kg en større andel av (resterende) kroppsvekt. Så det er naturlig at man vil gå ned kindre for hver uke jo mindre man selv blir. E man 100kg så vil 2 kg være 2% av kroppsvekten. Er man 75 kg så er 2% av kroppsvekten bare 1,5kg...
4) Ingen kan forvente en linjær nedgang. Litt lite/mye salt, litt lite/mye væske... litt uggen mage - alt dette kan lett påvirke kroppen 1 kg hit eller dit.
5) Om dere er urlolige over knekkebrød kontra børd bør dere rett og slett regne ut karbohydratene i 2-3 knekkebrød og se om det er mer eller mindre enn i det antallet fedonskiver han pleide å spise. Da vil dere se om det er noen forskjell man kanskje bør tenke over - eller ikke

Hva er det nå Fedon anbefaler av daglig inntak av karbohydrater? Nå spiser han jo ikke helt Fedon slik vi tenkte, for han spiser nok ferere mat enn hva Fedon anbefaler. Han liker litt saus på maten, det blir en del bacon og fløte, så ikke så magert.
Vet ikke hva han veier jeg, men ikke over 100 nei, men så er han da også bare 175 cm høy.
Ser godt på han ta han har gått ned da. Mindre mage og buksene begynner å bli videre. Beltet er strammet inn, og ikke minst, han er tynnere i ansiktet.
Jeg tenker også at det ikke er realistisk å gå ned 2 kg uke etter uke, og at også 1 kg er akseptabelt. Tror ikke vi maser noe med endringer enda da det fungerer så fint for han slik han spiser nå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat