Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-06, 07:20   #13
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye Cocosa??

Opprinnelig lagt inn av themonk

Jo, noen av de samme egenskapene har den da. Det er jo fortsatt rikelig med laurinsyre. Sikkert ikke like mye intakte vitaminer, mineraler osv...

Jeg orker uansett ikke å gå og rape kokosfett hele dagen.

Jag fick några burkar Extra Virgin Cocosfett och en flaska UDO´s Choice för en vecka sen. Tidigare har jag bara använt cocosfett i matlagningen av och till, men den här varianten är inte avsedd för stekning. Jag avser ett prova de här tillskotten ett par månader för att se om det påverkar vikt och hälsa på något mätbart sätt. (Alla tester man gör bör pågå minst en månad, det tar tid för kroppen att ställa om sig...)

Jag tar en matsked (spisesked?) kokosfett på morgonen, tillsammans med maten, och en matsked UDO´s Choice till salladen senare under dagen. I övrigt äter jag ungefär som vanligt. Förmodligen har mitt kaloriintag ökat en smula, men det kommer kroppen säkert att reglera längre fram. Som vanligt äter jag så att jag är mätt en halvtimme efter måltiden och så att mättnaden sitter i minst fyra timmar.

Jag märkte igår att jag fick stoppa ner tröjan i byxorna, eftersom de satt lösare än vanligt. Det kan vara en tillfällighet, eller också kan det bero på tillskotten. Jag har ju höjt fettandelen i kosten.

Jag har ju ätit mycket animaliskt fett de senaste åren. Nu ska det bli intressant att se om vegetabiliska fetter kan konkurrera. Kokos är ju dubbelt så mättat som fettet på en biff, så det bör inte vara något problem. UDO´s är inne på Omega-tänket, och det har jag aldrig brytt mig om tidigare. Men det kan ju ligga något i det ändå.

När det gäller smaken så har jag inget problem med cocos ännu så länge. Jag tycker faktiskt att det smakar gott. UDO´s smakar hö och det vill jag inte äta från en sked. Men i salladen stör det inte.

Jag återkommer med rapporter om hur försöket utfaller.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat