Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-13, 15:43   #20019
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har ikke lest artikkelen, men det høers ut som det er et oppkok på det samma gamle: CO2, ferhormoner, varme og svette. Noe må da mygga bruke for å kjenne igjen varmblodige pattedyr, og det at vi skiller ut CO2, varme og svette/ferhormoner er vel nyttig å orientere seg etter. Noen av oss er til og med varmere enn andre, og spesielt dersom vi drikker alkohol (åpner kapillærårene og senker hemninger) så kan vel ganske mange faktorer virke som lokkemidde på mygg. Seksuell tiltrekning fungerer til forveksling likt alkohol på noen punkter... Uten at jeg har tenkt å se skjevt på folk som klager over mygg av den grunn.

Jeg konkluderer da med at jeg er veldig flink i lavkarboveien siden jeg ikke blir plaget av mygg hverken når jeg subler vin i finværet (har ferie nå og tidenes beste mai måned mtp varme og sol) og det at vinsubling veldig ofte fører til noe annet.
Flink med lavkarboen jeg!! I dag blir det forresten reker og hvitvin på verandaen.

Sist redigert av Kanutten : 30-05-13 kl 16:47.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥