Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-06, 16:03   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags kur passer best?

Hei og velkommen Feline.

Dersom du velger bort brød, pasta, poteter, ris og sukker så er jo mye av jobben gjort. Det er enkle retningslinjer som sannsynligvis vil få fortgang i vekten din. Vil du ha garantert resultat/raskere resultat, spis mye fett, alle typer fett utenom transfett (som du finner i chips, kaker, kjeks, pommes frites osv).
Jeg har ei datter på 2 år, og hun spiser det samme som meg, da hun ikke er glad i verken brød, ris eller poteter. Pasta liker hun, så det får hun av og til.
Hun elsker derimot egg, smør, fløte, ost, bacon, kjøtt, frukt, bær, nøtter osv. Dette får hun masse av. I tillegg får hun selvsagt grovt brød om hun vil ha, men det er sjelden hun vil ha det. Fiberknekkebrød spiser hun av og til.

Hva liker datteren din? Jeg har inntrykk av at mange gir brød og grøt fordi det liksom er "forventet", at de derfor ikke prøver ut så mye nytt på ungene (annerledes om det er fare for allergier da, det er det heldigvis ikke hos oss). Jeg vet ikke om du tenker sånn, men det er iallefall bare bra å venne ungene til flere smaker tidlig.

Min datter elsker feks omelett/eggerøre med bacon. Det spiser vi sammen til frokost hver dag (jeg er hjemmeværende). Til lunsj får hun et knekkebrød med masse smør og pålegg, eller en av hennes yndlingsretter - en tallerken full av pålegg og ost i skiver, samt agurkstaver, cherrytomater og rømmedip samt en frukt i biter. Da skal du se ei jente som gafler innpå hehe.

Til middag spiser vi det samme hele gjengen, mannen min får potet, pasta eller ris om han vil ha, men han spør sjelden etter det fordi maten er så god uten.

Du kan jo også lage Skaldemans kjøttkaker (det er mange varianter av disse, jeg lager dem med 1 kg kjøttdeig, 200 gram baconfett (sånn hvitt i biter + litt baconkjøtt) og 100 gram hvitost. Kjører det til en masse i kjøkkenmaskinen og steker ganske store fine kjøttkaker av det). Disse kan du spise når du er sulten, de er kjempegode.