Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-06, 11:04   #17
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Om mote og klær og ting

Viljestyrke: Ikke så utrolig, jeg hadde en forferdelig soppinfeksjon etter noen solide pencillinkurer, og trengte å gjøre noe drastisk med hva jeg puttet inn i kroppen. Ved å spise streng lavkarbo i noen måneder fikk jeg kontroll over de problemene igjen. Jeg så altså framgang på noe om det ikke var på vekta.

Fruktose: Jeg går ikke opp i vekt (i alle fall ikke noe særlig) om jeg bruker fruktose, splenda etc, men ikke ned heller. Siden jeg har funnet meg i at kroppen nå, 20 år etter, har en annen trivselsvekt enn når jeg nettopp gikk ut videregående tar jeg det med ro, og satser på å holde meg her og lager deilige kaker med fruktose og meltyper jeg ikke reagerer allergisk på. Men det er ikke slankemat

Mote: Skjønner frustrasjonen din, men kan trøste deg med at det blir mye enklere allerede på 80 kilo. Jeg ligger jevnt like under 80, og går rett inn i str 42. Det er helt utrolig fantastisk deilig. Største problemet er som regel at puppene er for store eller buksene er sydd for småjenter som ikek har lår. Hadde det samem problemet når jeg veide under 70 kilo - noen av oss er bare ikke skapt slik designerne tror. Særlig ikke hvis designerne er fra Spania og sydamene fra Korea. Sats på dansk og finsk design, de vet hvordan nordiske kvinner er bygd. Nei, kan ikke gå inn og handle i de heftigste tenåringsbutikkene, men hvis jeg så mye som ser den veien blir jeg styrt unna med et fast grep i armen fra et av tenåringsbarna. Vet ikke helt hva slags klesbutikker som er ditt endelige mål, men som sagt: hoppet fra 46-48 til 42 gjorde underverker på utvalget. Du er i tillegg høyere enn meg, så du vil være mye slankere når du når 80 enn jeg er.

Jeg sier dette fordi lavkarbodietter har en tendens til å stoppe noe høyere enn der vi trodde vi skulle nå fram til ved å huske tilbake til en gang da vi var veldig slanke eller lese beskrivelser av kvinnelige idealmål. Jeg ligger en tomme over i jeans størrelse fra 1980. Klart jeg gjerne skulle smøget inn i buksene fra den gang, men for å klare det må jeg gjøre en del ting som er alt annet enn sunne. En periode hadde jeg store helseproblemer og kastet opp hver gang jeg sto oppreist for eksempel. Da var jeg smal da! Ikke noe jeg anbefaler for noen.

Trening er heller ikke noen slankemetode for meg. Jeg blir sterkere, friskere, sprekere, fastere, ser bedre ut etc etc - men jeg blir ikke lettere. Snarere tvert imot. Det er bare et riktig kosthold, og da et kosthold som tar hensyn til en lang rekke mer eller mindre milde intoleranser, som hjelper. Altså ikke noen enkel sak. Ikke slutt å trene, trening gjør som sagt alle de andre supre, viktige, gode tingene med kroppen! Bare - hvis du reagerer som meg, så er ikke sammenhengen mellom forbrenning og slanking helt matematisk, og du må se på de andre fordelene (som du også gjør).

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat