Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-13, 12:12   #19709
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Mulig noen har linket til det allerede, men nrk skrev nylig om e-sigaretter: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.11002150
Det er ikke akkurat noen forskningsartikkel, men men... tenkte kanskje det kunne være av interesse

Denne har jeg også lest - Karl Erik Lund ved Sirus (Statens institutt for rusmiddelforskning) har flere ganger uttalt seg i favør av e-sigaretter, eller "personlige fordampere" som damperne liker å kalle dem Jeg synes det er betenkelig at man må bestille nikotinholdig væske i utlandet (det er fullt lovlig å importere fra EU-land til eget forbruk) - jeg skulle helst kjøpt dette på apotek, vinmonopol el.l. Til sammenligning er tobakksproduker (særlig sigaretter) mye mer skadelig, og selges overalt - til og med på døgnåpne bensinstasjoner. Nicorette - som er et legemiddel - selges i dagligvarebutikker. Jeg føler at det er en veldig skjev politikk ute og går.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg trodde jeg kunne slutte med vanlige sigaretter ved bruk av el sigaretten. det klarte jeg ikke. noen sa de klarte å trappe ned på noen vanlige sigartetter og ellers bruke el-siggen, men det er bare ikke bra nok. jeg tenkte, det skal jeg i hvert fall klare, men el siggen gav ikke noe. den gav ikke det man ønsker fra en sigarett. jeg heiv alt i søpla etter hvert. det ble en del oljeklin osv, man måtte skifte det man røyker minst en dag dgl og batteriet måtte lades mange timer hver dag. styr som ikke gjør en uavhengig av vanlige sigger. enten slutter du eller så slutter du ikke. jeg slutta bare med alt og etter tre dager var det verste over, etter to uker var jeg fin.

Ja - alle må finne sin måte Jeg har ikke holdt opp lenge (siden fredag), men for meg er e-sigaretten avgjørende. Jeg har investert i en kjekk liten sak, og har også et større batteri på vei. Jeg har sluttet å røyke og damper i stedet. For meg er dette topp

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)