Tråd: Mai-startere
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-13, 09:34   #37
is_te
Juniormedlem

Medlem siden: May 2013
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Frukt hører ikke med på ketolyse, så du må droppe pærene! Og erter og jordbær har forholdsvis mye karbohydrater, så det hadde jeg også holdt meg unna. Valnøtter og nøtter generelt må du være forsiktig med, det kan stoppe nedgang for noen, noen få (4-5 stk) pr gang er maks. Paranøtter er nøtten som er best! (2-3 stk). Tomatsuppe er bra, men kan være mange karbohydrater - så det jeg vil anbefale nå er å veie og telle karbohydrater slik at du får oversikten over hvor mange du faktisk spiser pr dag! Det blir fort over 15 med den menyen du presenterer her.

Når det gjelder maks antall kh pr 100 gram så vil jeg si 5! Men det spørs jo litt hva det er snakk om - hvitløk har mye KH pr 100 gram, men du bruker jo svææært lite om gangen! Jordbær er tunge og drar opp antallet raskt.

Takk for fine tips! Dette er fortsatt et veldig nytt område for meg. Jeg har ikke vært så nøye på brød, ris, poteter, karbs generelt tidligere så jeg må nok gå over i et rolig temp. Altså, først unngå brød, ris, pasta og potet. Jeg er litt redd for at jeg går på en smell hvis jeg stopper opp med alt jeg liker så gooodt! Jordbær - bare må jeg ha