Tråd: Mai-startere
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-13, 09:21   #36
Kuredu
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Frokost: 7dl vann + 2 hardkokte egg.
Lunsj: Salat med agurk, tomat, fetaost, sukkererter, dæsj purreløk, litt paprika og noen oliven med 2 egg. Jeg fikk kommenar fra en kollega om at hun var imponert over mye jeg klarte å spise!?! Mellommåltider ble 3 pærer, og noen cherry tomater, te og masse vann. På vei hjem var jeg så sulten at det ble en pose baconcrisp.
Middag: Torskefilet stekt i smør og baconbiter. Noen få erter, og blomkålmos tilsatt litt smør og fløte.
Til kvelds ble det en babyost.

I dag har jeg spist en babyost, og 2 hardkokte egg. Har med meg cherrytomater og noen jordbær og en boks valnøtter (skal seff. ikke spise opp hele i dag) som mellomsnacks.

Lunsj blir stekt kylling og salat, og middag laget jeg klar i går kveld, hjemmelaget tomatsuppe + egg.

Jeg tar også omega 3 daglig, og trener styrke/kondisjon ca 3 ganger i uker.

Kjenner jeg har litt vondt i hodet, så skal bøtte ned på mer vann.

Frukt hører ikke med på ketolyse, så du må droppe pærene! Og erter og jordbær har forholdsvis mye karbohydrater, så det hadde jeg også holdt meg unna. Valnøtter og nøtter generelt må du være forsiktig med, det kan stoppe nedgang for noen, noen få (4-5 stk) pr gang er maks. Paranøtter er nøtten som er best! (2-3 stk). Tomatsuppe er bra, men kan være mange karbohydrater - så det jeg vil anbefale nå er å veie og telle karbohydrater slik at du får oversikten over hvor mange du faktisk spiser pr dag! Det blir fort over 15 med den menyen du presenterer her.

Når det gjelder maks antall kh pr 100 gram så vil jeg si 5! Men det spørs jo litt hva det er snakk om - hvitløk har mye KH pr 100 gram, men du bruker jo svææært lite om gangen! Jordbær er tunge og drar opp antallet raskt.

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat