Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-13, 07:51   #2
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Leser om mennesker som har blitt friske fra autisme og AdHD ved å kutte ut melkeprodukter (men også sukker og gluten). Er det noen av dere som har kuttet ut melkeprodukter og merket bedre helse uten først å ha fått påvist manglende evne til å fordøye det? Det er så godt at jeg vil ikke kutte det ut om det ikke gir noen fordeler. Gir det fordeler for alle å kutte det ut?

Mange sier melk er for kalvebarn, ikke mennesker. Da er det jo ikke bedre med geit. Noen som kan lage kokosmelkost, eller?

Jeg har Aspergers ( innen autismespekteret), og fungerer bedre uten melkeprodukter. Det er en slags "brain fog" som er borte
Ellers er jeg også så og si helt kvitt psoriasis, tørr hud og tørre negler.
Vet ikke helt om det kun er melkeproduktene som var det eneste problemet, da jeg også holder meg unna visse typer E-stoffer og konserveringsmiddel. Kan vel si jeg spiser GFCF( glutenfri/caseinfri) , pluss implementer av Feingold Dietten( hole seg unna visse tilsetningsstoffer)

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat