|
Sv: Blir fort sulten ...
Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.
Takk for gode tips! 
I går prøvde jeg meg på frokostpannekake, og det fungerte ganske bra! Ble litt sulten utpå dagen, og da tok jeg meg et knekkebrød med smør, ost og skinke Må bli flinkere til å planlegge måltider rett og slett. Sitter på skolen store deler av dagen, og da blir det ikke mye tid til matlaging for å si det sånn! Muffins har jeg ikke prøvd enda! Er det sånne eggmuffins du mener da?
Planlegging er en viktig ting! Jeg sitter store deler av dagen på skolen jeg også, hehe. Og når jeg ikke er på skolen er jeg på jobb eller hjemme og ordner med ungene. Dårlig tid, med andre ord. Men jeg har lært at det kan lønne seg å lage litt ulike ting på forskudd i helga f.eks. eller en kveld i uka jeg har overskudd. Så jeg baker og lager litt og fryser, gjerne i små matbokser (om det er noe jeg skal bare varme opp, en gryte, f. eks.) Så har jeg lunsj ev. forkost til resten av uka. Steiker sånne frokost pannenkaker eller tykke lapper/amerikanske pannekaker med masse godt i og fryser de i bokser med 3-4 stk. Har litt smør i boksen og ev. litt bær og rømme til når det er behov. Og vips lettvint frokost eller lunsj. Varmer opp alt som er i boksen i microen og tar en klatt rømme til. Muffins kan man lage utalige varianter av! Eggemuffins med salami, skinke, grønnsaker ol. Matmuffins av sesammel, kokosmel, linfrømel, nøttemel ol med egg og ost krydder og ev. skinke eller salami. Bare fantasi som setter grenser Eller bare kokosmel eller mandelmel muffins med f.eks. bringebær oppi. Smaker nam-nam og er super frokost eller lunsj
Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.
Er det forresten lurt å ha en oppkarbingsdag i uken?
som Imse sier: ikke noe med lavkarbo å gjøre Jeg personlig har lært at kroppen har det best av en type drivstoff. Når vi lærer kroppen å kjøre på fett som drifstoff er det lite lurt å forvirre med pese på med karbohydrater en gang i uka. Det tar tross alt flere uke å komme i en god fettforbreningsprosess, så å forvirre vil jo gjøre det bare vanskelig.