|
Sv: Skaldeman når det er skikkelig varmt
Opprinnelig lagt inn av Iset
Bor du i LA??
Det har jeg drømt om hele livet, iallefall å reise dit... :sukk:
Ble helt salig jeg nå... :drømme:
Men da er det iallefall ikke noe problem å få tak i ferdig lavkarboiskrem, sjokolade og slikt, der florerer det jo av slikt. Det er jo en egen flott lavkarbobutikk på Melrose blv. eller noe sånt. Så det på nettet for en stund siden.
Men Skaldeman anbefaler jo ikke slikt da, så det beste er jo å holde seg unna og kanskje lage det selv, men hva er vel iskrem uten søtstoff? Jeg drikker både litt lettbrus og bruker litt søtstoff, lager feks fromasjer og iskrem, men ikke hver dag da. Blir mest i helgene (en av dagene) og til sommeren kommer det nok til å gå litt i iskrem. Den lager jeg av kremfløte, egg, søtstoff og smak (feks. vanilje, sjokolade, sitron eller bær).

Florerer og florerer Fru Blom (Det er Iset Blom du heter, ikke sant?)
Det det florerer av er karbohydrater, mye mat som markedsføres som helsekost inneholder oppimot 95% sukker.... og det meste annet er tilsatt sukker i en eller annen form. Jeg prøver å lage så mye av maten min selv, for å slippe at det proppes inn sukker i hist og pist. Det er noen lavkarbo produkter i butikken her, men det er mest sjokolader og 'energibarer' og slikt, som jeg ikke har noe spesielt lyst på uansett. Jeg vil ha fett, bacon og egg og digre hjemmelagde cheeseburgere. Det går fint foreløpig, men i det siste har jeg ikke hatt tid til frokost og lunsjene er ett problem (jeg har selvsagt ikke tid til å lage lunsj hjemme når jeg ikke engang greier å lage frokost...), det er utrolig mye skrotmat som selges som lunsj, det beste alternativet er stekt kylling med en liten eggesalat, men det er ikke hver dag jeg har tid eller penger til å skaffe meg denne lunsjen.
Det store styrkeprøven blir nok når varmen setter inn som sagt, da vil kroppen kreve salatblader og spinat. Tydligvis er det ikke så mange erfaringer med å spise ekstremt fet mat i ekstrem varme, så da får jeg sjekke selv hva som skjer. Det burde jo vaere i god Skaldemanånd 
Jeg hadde også en drøm hele livet om å bo i California, helt fra jeg var ganske liten gutt, hemmligheten kan summeres opp med 'bare gjør det'. Det er skummelt å gjøre store endringer i livet sitt, men når man bare gjør det er det ikke mange ting man ikke kan klare 
|