Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-13, 09:10   #19602
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg kunne tilbudt deg min gamle, solide, anvendelige nokia lumia - men den er sjokkrosa.

Aww, snilt! Men sjokkrosa vet jeg ikke om jeg kan leve med, altså! Og så liker jeg litt tanken på å kjøpe en helt ny en, av flere grunner.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har i løpet av de siste te årene hatt først en HTC som var ok, så en Samsung s2 som var bra, men bl.a hadde elendig lyd. Dessuten har det skjedd flere ganger at oppdateringene fra Samsung har kræsjet hele operativsystemet på den (alle på gamlejobben var nede en hel dag pga det f.eks).
Nå har jeg en Sony experia v og elsker den! Ligger bedre i hånda, føles mindre plastic, sinnsykt bra kamera, bra lyd, overraskende bra batteritid (lader ca hver tredje dag selv når jeg kjører alle funksjoner) og det tar ca 40 min å fullade den. Ikke uten grunn den har knust f.eks eplefonen og de fleste andre i tester.
Tror den finnes i en litt mindre, rimeligere versjon også.

Ellers er a-mobil.no et bra sted å sjekke anmeldelser osv.

Takk! Jeg har jo IKKE peiling, men innrømmer glatt at jeg er et vanedyr, og har lagt min elsk på Sony Ericsson i en årrekke!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har også Galaxy S2, og kommer nok til å velge ny Samsung neste gang jeg må ha ny. Batteritiden er drittdårlig, men mye av det kommer nok av at jeg har alt for mange småprogrammer som hele tiden synker mot wifi/ 3g. Dette går selvsagt an å slå av, eller velge å synkronisere sjeldnere. Var ikke fornøyd til å begynne med, men etter å ha kjøpt noen app'er, og fått et bedre tastatur, og et bedre sms-program enn det som hører med telefonen, så er jeg rimelig fornøyd. Alltid noen småting jeg synes var bedre på iPhonen, men alt i alt så er det mange flere ting som er bedre på Android.

Om du vil ha en billig mobil, så synes jeg også at du skal sjekke ut Huawei sine telefoner. Kjøpte Huawei G300 (omtrent 1000,- uten binding) til mamma for ca 6 mnd siden, og det er absolutt ingen dårlig telefon selv om den er billig. (Men den har jeg ikke fått tilpasset slik jeg ville hatt den.) Jeg hadde gjort som noen over her foreslo, gått inn på amobil.no og lest de ulike testene de har gjort, og gjort meg opp min egen mening.

Tusen takk for tips!

Takk for innspill, alle! Nå er jeg litt klokere. Har ikke tenkt å kjøpe ny mobil med én gang, men bruke god tid på å velge en jeg blir fornøyd med.
Det med silikondeksel var lurt!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥