Noen som er i stand til å være bittelitt objektive hva angår mobiltelefoner? Jeg innser at mobilen min (Sony Ericsson) begynner å synge på siste verset. Det er greit, den har holdt ut lenge. Så innser jeg også etter snart to semestre på universitetet at det faktisk er kjekt med en sånn hersens smarttelefon ... Dessuten er det vel ikke så lett å finne en ny telefon som ikke er sånn smart, heller. Så. Jeg har gitt meg selv til høsten for å finne en sånn greie. Jeg har kjempeliten peiling på hvordan de egentlig fungerer på alle områder, men jeg har noen få krav/ønsker, og håper noen kan komme med noen gode tips om hvilken telefon som kan være adekvat for mitt vedkommende. - Det skal under ingen omstendigheter være en iphone - så er det rydda av veien. - Den skal ikke være for dyr, helst under 2000 kr (uten abonnement) - Den skal ikke være for stor og uhåndterlig, men passe godt å hånda - Jeg trenger den til normalt bruk, samt det praktiske med å kunne sjekke ting på nettet, som endringer i timeplan, rutetider med trikken etc. Så den behøver absolutt ikke å være særlig hi tec og fancy - Skjermen bør ikke så lett knuses ... jeg er litt slepphendt og klønete ... - Den bør ha bra batterikapasitet - Og gjerne ikke være i hvit eller sølv eller andre teite farger som ikke er svart. Haha! Og så lurer jeg på - kan man stille sånne smarttelefoner til å koble seg på andre tilgjengelige nettverk sånn at man ikke bruker tellerskritt på å være på nett?