Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-06, 16:09   #14
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

En ting som du helt sikkert ikke har lyst til å høre er at når du er 180 cm høy er du ikke veldig overvektig! Å ville ned til under 70 er et veldig ambisiøst mål hvis du er sterk, fast i kroppen og ikke har spesielt smal beinbygning. Det er nok mer realistisk at du går ned 15-20 enn at du går ned 30 kilo.

Når det er sagt: jeg gikk ikke noe særlig ned med de strengeste lavkarbokurene. Jeg fikk kurert en del karborelaterte problemer og ble fastere i fisken med mye proteiner og litt trening, men vekta sto stille. For meg skjedde det ikke noe før jeg gikk over til en diett som ligner mer på Lindberg enn Atkins. Min guru heter Montignac

Det er som Lise sier: det er ikke alle som ser resultater med en gang, og det er ikke alle som ser resultater av det samme. Du ser bedre muskeltone i armene: Det betyr at du gjør deg bedre nytte av det store proteininnholdet i maten til å bygge muskler ikke til å lagre fett. Det er kjempefint! Kanskje må du vente til du har større muskelmasse før du går ned i vekt? Buksene dine blir ikke løsere: måler du forskjellige steder på kroppen? Armene, leggene, brystene, magen? Det kan hende at du med denne dietten går ned i omfang på andre måter enn hva du er vant til.

Cottage cheese legger jeg på meg av, søtstoffer er jeg skeptisk til, naturlige sukkertyper (inkludert fruktose og splenda) kan jeg ikke spise hvis jeg skal ned i vekt, så da er det grønnsaker, bær og proteiner igjen her i verden. (Også nøtter og helt mørk sjokolade og et glass rødvin av og til... en god del snop igjen altså!) Men siden jeg spiser mer karbohydrater enn andre her må jeg fortelle også hva jeg spiser: ett måltid med kornblanding (firkorn) eller andre karbo-ting med lav glykemisk indeks - to måltider med proteiner og grønnsaker.

Dette virker for meg der Atkins ikke virket. Men la det også være sagt - jeg levde på Atkins i 6 måneder uten å gå ned i vekt. Jeg prøvde en god stund for å være helt sikker.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat