|
Sv: Recrea forte
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
D-vitamin har iallfall mye å si for immunforsvaret og derigjennom på generelt organismestress. Stress = at det håret som har tenkt å falle de nærmeste månedene bestemmer seg for å falle raskere, etter min erfaring ...
At du tar jod & selen "samtidig" (som klokkeslett) tror jeg ikke har så mye å si, men det bør være "samtidig" som helst samme uke/samme dager iallfall.
Men Photo... Du tror ikke det er eksamensstress som tar håret nå da? For min egen del så røyter jeg altså MYE mer når jeg stresser over lengre tid.
Og folsyre/folat kan kanskje være noe å prøve?
http://www.livestrong.com/article/50...e-hair-growth/
Ah. Ja, det har jeg gjort hele tiden. Men jeg tar jo dagens første vitaminer (biotin, d-vitamin og selen) sammen med jod, så da ble det sånn. (Tror jeg ikke gjorde det før fordi jeg tok sink først på dagen, men har ikke merket noen forskjell med og uten?!)
Joda, eksamensstresset gjør sitt. Poenget er vel at jeg fortsatt har et tynt (pun intended. ) håp om å få et hår som tykkere generelt - som jeg hadde fram til tjueårene! Om det er mulig, aner jeg ikke. Men det hadde vært ok om jeg i alle fall klarte å komme over den kneika jeg har vært i sikkert ti år.
Folsyre har jeg aldri tatt annet enn i b-vitaminkompleks. Som det hårvitaminkomplekset jeg så jeg lenka til (hårkontroll, som inneholder: Hirseekstrakt 200 mg, Bambusekstrakt 93 mg hvorav silisiumdioksid 70 mg vitamin C 60 mg Niacin 30 mg Pantotensyre 15 mg L-Cystein 10 mg Vitamin E 10 mg Sink 7 mg Mangan 5 mg Kopper 1000 mcg Vitamin A 540 mcg Biotin 200 mcg Folsyre 200 mcg Selen 20 mcg) tidligere i denne tråden. Folsyre skal jammen sjekkes ut!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|