Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-13, 19:31   #5
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 48
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Ja synsing liker vi! Jeg må jo si at det virker rart på meg også, og gubben spiser mye av samme maten som meg og han ser uforskamma frisk og sunn ut. Nå jobber han riktignok i skogen og har et helt vanvittig energiforbruk da, så det er jo ikke helt riktig å sammenligne, men vanskelig å la være...
Hvis jeg fortelle rlitt om hvordan det har vært etter jul for eksempel. Vi hadde bryllup i slutten av februar, så jeg ville gjerne se snasen ut i kjolen og gikk på ketolyse fra jul og frem til festen. Etter festen gikk jeg noe opp igjen, som forventet egentlig, med så mye god mat i huset.. Men så tok jeg meg i nakken og holdt normalt stram linje med sunn mat i ukedagene og kos på lørdan. I påsken ble det noe marsipan og rødvin, men ikke vanvittige mengder. Gikk litt opp og regnet med at det skulle kunne hentes inn etter påska igjen. Jeg har vært streng som bare rakkern og allikevel så blir buksene trangere og trangere...
Jeg var i hovedsak interessert i å holde vekta på det nivået det lå på etter festen, så jeg har liksom ikke stresset med slankejag (før nå)...
Typisk dagsmeny:
Frokost: Tyrkisk Youghurt blandet med litt firkorn og skyr. Evnt cottage cheese.
mellommåltid. 1 eple, appelsin, nøtter, en avokado e.l
Lunsj: ett knekkebrød med en sånn mellomstor boks med makrell i tomat eller middagsrester med salat e.l.
Middag: Vi kverker mye av maten vår selv, så det er gjerne ørrett eller hjortekjøttdeig eller kylling(har egne høner). Jeg har hatt litt blomkål og bønner/linser og salat ved siden av, gubben har gjerne hatt litt ris eller potet. Normale, hjemmelagde sauser, hverken veldig fet eller mager.
Kvelds: Cottage cheese med litt stevia og kanel, eller en skyr blandet med litt tyrkisk youghurt a la frokosten. Noen ganger et knekkebrød eller to med fiskepålegg.

Jeg spiser noe frukt innimellom hvis jeg blir fysen, og er en sucker for cavaliersjokolade med stevia... Men det er ikke store mengder sjokkis, den er jo så himla dyr.

I helgene har jeg kost meg med "normale" mengder godsaker, men da gjerne i form av frukt og nøtter etter en god middag og et par glass vin. Funderer på om jeg har for lite fett i kosten.. men har jo ikke vært i ketose, så det skulle jo ikke være en ulempe?

Når det gjelder mengde så har jeg fulgt tallerkenmodellene til Fedon så godt jeg har klart. Ikke spist meg stappmett eller no. Jeg trener med hundene minst annenhver dag, da med sparkesykkel eller at jeg går med alle sammen og at de har kløv på ryggen. (har fire) Og det er jo noe man bare må, ellers blir de helt kokko. Har ikke lyst til å melde meg inn på helsestudio, men føler at jeg trenger noe som gir meg litt skikkelig puls iblant. Hundekjøringa gjør det, men da blir jeg jo gjerne stående en del i ro på sparkesykkelen og blir dratt avgårde.. Hvilket er hele poenget med hundekjøring. Jeg bare må løpe litt i bakkene for å hjelpe dem.
Syns ivei!

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat