|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.
Jeg har en seng, rettere sagt en kurv med teppe i. men tror ikke han har skjønt at det er seng. men trives på badet med varmekabler gjør han. finner han der hver gang jeg har vært ute. skal prøve ett egg idag, skader ikke å prøve. får bare håpe magen hans tåler det og han ikke får tilbake diareen han har sliti med av det 
Katter digger å legge seg på de merkeligste steder. En ting med trange plasser, men min pus er veldig glad i å legge seg oppå bøkene jeg har slengende overalt. Gjerne også samtidig som jeg leser dem. 
Et triks jeg brukte da han var yngre for å bl.a. få ham til å bruke klorebrettet, og ikke sofaen eller leggen min, var å kjøpe kattemynte på sprayboks og sette inn brettet med det. Samme prosedyre da jeg skal frakte ham i katteburet. Ikke alle, men de fleste kjønnsmodne katter er ville etter kattemynte, og skal gni seg i det og i det hele tatt. De blir også litt sånn euforiske og ganske rolige og til med litt sløve av det i en kort tid. Ikke uten grunn at det kalles kattehasj. Men det er helt ufarlig, og kan hjelpe på litt å trygge situasjoner for en katt som enda ikke har blitt vant til sitt nye hjem, og kanskje fortsatt er litt uttrygg. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|