|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Kult! Det er mye å huske på, særlig når jeg slackan så utrolig mye i starten av semesteret og bare så vidt holdt hodet over vannet hva angikk pensumlesing, og jeg har tre eksamener på én måned, så her må det pugges og huskes!
Å tegne et kart var lurt. Begynte bare å skrive ned clues, men jammen skal jeg lage kart! Jeg er ganske visuell og symbolsk i tankegangen, og da jeg av en eller annen grunn bestemte meg for å lære meg alle hovedstedene i Europa og Asia utenat, så brukte jeg billedassosiasjoner (noen temmelig søkte. ), og det funka kjempebra, bortsett fra jeg har glemt det meste nå, da. 
Kan du komme med noen konkrete eksempler, forresten?
Takk for tips! Det beste av alt er jo at det høres gøy ut. 
Jepp, f. eks. i psykolingvistikken så tegna jeg oppdelingen til de forskjellige retningene og tegnte noe som var veldig spesielt - biheviorisme avhenger av input så da tegna jeg (strekmennesker osv) en som stod ved tavla og prøvde å svare og professoren sa (snakkeboble) "aha, bra". Dette basert på eksperiment som viste at elevene snakket så og så mange prosent mer da de fikk respons på det de sa. Og slik huska jeg... Har ikke bøkene mine her, men kan prøve å la lillesøster ta noen bilder og sende dem til meg.
Og det er gøy :-D
|