|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av milena, her.
Jeg har erfaring med det og har bare godt å si. Det var det som fikk meg til å endelig stå på en serbisk semantikk eksamen som jeg aldri trodde var mulig (7 kasus, verb som følger subjektet osv...) Brukte teknikken senere på psykolingvistikk som jeg også slet med. Det som var viktig for meg var å bruke så mye farger som mulig og så lite tekst som mulig (det med tekst tror jeg ikke jeg var sååå god på - men det hjalp).
Jeg brukte aldri noe mønster som fantes, men det som ble logisk for meg. Lagte de alltid med blyant først og så gikk over med tusjer i alle regnbuens farger. Vær kreativ, det kan i alle fall ikke skade og kan i beste fall hjelpe veldig mye!
Kult! Det er mye å huske på, særlig når jeg slackan så utrolig mye i starten av semesteret og bare så vidt holdt hodet over vannet hva angikk pensumlesing, og jeg har tre eksamener på én måned, så her må det pugges og huskes!
Å tegne et kart var lurt. Begynte bare å skrive ned clues, men jammen skal jeg lage kart! Jeg er ganske visuell og symbolsk i tankegangen, og da jeg av en eller annen grunn bestemte meg for å lære meg alle hovedstedene i Europa og Asia utenat, så brukte jeg billedassosiasjoner (noen temmelig søkte. ), og det funka kjempebra, bortsett fra jeg har glemt det meste nå, da. 
Kan du komme med noen konkrete eksempler, forresten?
Takk for tips! Det beste av alt er jo at det høres gøy ut. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|