|
Sv: Handleliste
Jeg bor alene og handler alt hver tirsdag,føler at mandag så er ikke alle varene satt opp eller ikke like bra =).
Jeg lager alltid en ukesmeny, da kommer handlelsita automatisk. Bruker ca 600kr i uka. Jeg kjøper alle grønnsakene på en sånn tyrkisk butikk jeg har rett ved siden av der jeg bor. Helt ærlig mye mye billigere enn kiwi/rema og et stort utvalg! ser ofte ting jeg aldri har sett før. jeg havner alltid på ca 200kr på tyrkersjappa (2-3 bæreposer med grønt)
Min handle liste denne uken
Tyrkersjappa
-ferske urter,timian,rosmarin,gressløk,koriander 15kr stk,dette kjøper jeg annenhver uke=) klarer ikke p leve uten dem <3
-spinat 20kr for en finpakket pose med blader
-sjampingjong nesten hel plastpose til 25kr
-løkstrømpe 15kr
-purre 15kr
-brokkoli 10kr
-3sitroner 10kr
-avocado nett 25kr (ca 8 avocadoer)
-stor paprika 10kr
-squash 10kr tror jeg
Grønnsaker holder fint 1 uke <3
kiwi/rema1000/maxi
2xkokt skinke 40kr
ca 1kg frosne reker 30kr
ekte masjones 20-25kr
creme fraishe 20kr
seterømme 20kr
smør 20kr
jarlsberg ost ca50kr
lakseporsjoner fra maxi x2 (10kr stk)
hadde 500g brainflabb fra maxi denne uken 120kr(230kr/kg) besten fisken ever <3 (ekke hver uke jeg har dette, breinflabb er dyrt men digg <3)
Hadde også karbonadeig til middag 2 ganger denne uken. Har en søster som er i sverige 1 gang i måneden. Så biff,karbonadedeig,kylling,fun saft og andre ting kommer fra sverige 1 gang i måneden.
For meg har det alltid vært lettere å lage en ukesmeny av mat jeg har lyst på, så kommer handlelista automatisk =)
Klarer nesten alltid å holde meg innom 600kr. Sikkert fordi jeg lager all maten selv, har alltid vært interessert i mat =)
|