Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-13, 21:46   #38
Bonjævel
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Bonjævel er ny på veien

Sv: Går opp i vekt på LCHF ...

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

gosh, de bildene taler for seg selv! Er dette samme dame?

Bare å trene mer skjønner jeg.

Bonjævel: Jeg er like høy som deg, men ikke i særlig god form etter at trening ble nedprioritert etter at tre barn kom til verden. I tillegg har jeg passert 45 - og det gjør jo sitt... Tipper du er en god del yngre?
Ser jo klart at det er MYE å hente på å komme i form igjen.
Jeg trives også best med 55-56 kg når jeg ikke har flust av muskler, var der for et år siden, men ligger i dag på rundt 60. Små utskeielser her og der gjør at jeg ikke klarer å holde den laveste vekta om jeg ikke er veldig bevisst og skjerpet. På 60-61 kilo uten mye muskler er det både mage-rumpe-lår med litt ekstra å ta i uten at jeg føler meg overvektig, men trives ikke med det.
Jeg, som deg, var heller ikke overvektig før jeg la om til lavkarbo og kunne fint både skeie ut og ta meg inn igjen uten å øke. Men jeg var også yngre, hadde ikke barn, var mye mer fysisk aktiv, så det er ikke direkte sammenlignbart. Men å spise høykarbomat igjen i det daglige kunne jeg aldri tenkt meg.

Interessant å lese om dine erfaringer. Flott at du har funnet frem til noe som fungerer for deg!!!

Jeg har satt som mål å være fysisk aktiv med NOE hver eneste dag i 100 dager (inspirert av Qlio her inne). Håper det gir bedre vaner fremover.

Lykke til videre!

Takker og neier!

Liker tanken din om å gjøre noe aktivt hver dag, for da åpner du deg for masse forskjellig istedenfor å sette deg i bås om at si og sånt må det være. Lykke til, til deg også

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat