Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 23:25   #29
Bonjævel
Medlem

Medlem siden: Sep 2012
Bonjævel er ny på veien

Sv: Går opp i vekt på LCHF ...

Har vel endelig funnet en slags metode for å stabilisere/gå littegrann ned i vekt.. tror jeg.. Fokusere på proteinmat, kaloritelling og trene mer fokusert på styrke/utholdenhet. Jeg lever altså ikke nå lenger på streng lavkarbo, men har gått over til moderat/liberalt lchf-kosthold. Får trim i en eller annen form nesten hver dag (ikke bestandig i helgene) og bruker ofte boken "Mat for muskler"-boken til Kristine Weber + diverse lavkarbo-oppskrifter på nettet, i tillegg til å føre inn det jeg spiser og forbrenner på www.diett.no. Resultatet er bedre oversikt, mer energi, bedre holdning.. ikke så voldsomt mye vektnedgang men det er jo naturlig i og med at jeg prøver å bygge litt muskler (PRØVER). Jeg fant også ut at jeg spiste for lite noen dager i forhold til aktivitetsnivået og det er jo morsomt å finne ut at en kan legge inn et mellommåltid ekstra i løpet av dagen. Magen er fremdeles såkalt slapp, men det kommer seg helt sikkert med mer trening. Jeg har vært operert for blindtarm for mange år siden og fikk høre fra legen av musklene ble avkuttet og ikke kunne trenes opp, men om det er riktig i dag, vet jeg ikke. Er faktisk utrolig deilig å ha funnet noe som gjør at ting løsner, og jeg håper for alt i verden at det fortsetter i denne tralten. Hvis ikke, må jeg finne på noe annet .. igjen. Jeg spiser fortsatt hel-produkter og mest grønnsaker over jorden og bær, og ligger unna hvetemel, pasta, ris og poteter og har absolutt planer om å fortsette med det resten av livet. Er jo ikke mangel på noen ting bare man klarer å orientere seg i jungelen av "lovlige" matvarer.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat