|
Sv: Lavkarboutviklingen..
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Til kvelds laget mannen laksesalat:
Litt mango eller ananas i biter, stekt sopp, paprika i biter, vårløk i ringer og salatblader - og tynne skiver salmalaks. Server med soyasaus og - om ønsket - ingefærskiver. Nydelig.
Godt - og lavkarbo.
Ah, send han hit, så kan mannen min lage pølse og pommes frites til deg. Herreminhatt - det er det som fort serveres her når jeg ikke står for middagen.
Jeg har også skapet fullt av alle mulige "meltyper", sukrin, stevia, tagatose (noen som vil ha - jeg liker den ikke), for ikke å snakke om all supermaten. Alt for å kunne hive meg rundt og lage noe fra en fancy oppskrift i tilfelle jeg får lyst. Det skal ikke stå på mangel på en ingrediens her nei. Men det er grenser for hvor ofte jeg faktisk tar det steget at jeg lager noe utover den enkle hverdagsmaten. I tillegg har jeg skapet fullt av kosttilskudd som jeg ikke klarer å putte i meg så de varer riktig så lenge...
Men er så enig med de over her: Gi meg næringsrik hverdagsmat og kroppen er fornøyd og fyser ikke på andre ting i like stor grad. 
Det går jo litt i bølger her også. Noen ganger skal det være enkelt. Andre ganger lar jeg meg inspirere og baker noe eller lager noe snacks ala lavkarbo. Man har i det minste valgmuligheter så det holder... Jeg er nå faktisk glad for at det har kommet søtstoffer som er hakket mer naturlige enn det som var tilgjengelig for noen år tilbake.