|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Hvorfor drikker du store mengder vann på en gang? Med mindre du er kjempetørst er det ingen grunn til å trø innpå hele døgnrasjonen på en gang...
Jeg gjør det for å hemme sultfølelsen og ikke kjedespise osv og for å få nok vann!
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Ja. 
For å utdype: Det er viktig med nok væske, særlig på et ketogent kosthold. Et par tre liter per dag ligger innenfor det jevne, kanskje enda litt mer dersom du trener mye, men å innta hele dagsrasjonen i styrten har liten hensikt. Drikk litt jevnt over hele dagen. Et glass her og et glass der, når du er tørst pluss litt til. Ha med deg en vannflaske som du kan drikke litt jevnlig av.
Jeg drikker som oftest vann fra en farrisflaske , og når jeg drikker så drikker jeg som regel 0.5 liter om gangen ..
Ofte når jeg sitter heime og ser film og tar meg en god snus ( for å hindre søtsug og jeg er avhengi, så drikker jeg vann i tillegg for å ikke la meg friste av brus og andre søtsaker).
Men da får jeg begrense mitt vannintak da og spise mindre porsjoner, har til og med begynt å veie kjøttet jeg spiser . 100 gram kjøtt til middag med grønnsaker ved siden av. Dette går som det suser og da kan jeg vel kutte ut vannintaket også.
Må forresten takke alle for svar!
|