Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-13, 07:38   #546
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Heisann!

Jeg håper det er greit at jeg slenger inn noen spørsmål her?

Jeg lurer nemlig på om det er "typisk" at en med PCOS også får problemer med lavt stoffskifte? Jeg fikk nylig vite av legen at jeg ligger på grensen for lavt stoffskifte og må heretter gå til kontroll for dette. Betyr dette at jeg har dobbelt så stor fare for å legge på meg, og vil jeg slite ENDA mer med fertilitet, uønsket hår, uren hud og psykiske problemer?

Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg la om til keto, for jeg tror det er beste løsning for vekten - men er det andre tips som kan være behjelpelig på infertilitet (greit å vite til den tid kommer), hår, hud og psyke?

Forresten, jeg sliter mye med mageknip og legen finner ingen forklaring på dette. Kan det være metforminen? - Og i så fall, finnes det alternativer for metformin?

Har ikke hørt om koblingen PCOS og lavt stoffskifte. Mine stoffskifteverdier er forhøyet.
Men bra at du blir fulgt opp av legen!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat