Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-13, 11:06   #537
Karrbis
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Karrbis er ny på veien

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Litt dumt spørsmål fra meg: Måler dere midjen deres? Hvis dere gjør det har dere gått mye inn i cm?
Jeg har ikke gjort det, men burde begynne med det for det er der jeg størst. Jeg har sånn typisk eplefasong og jeg har på en sterk følelse at det er det som hindrer meg med å bli gravid og ikke så mye vekten.
Nå er det bare noe jeg føler kan jo ta feil.
Ellers har jeg begynt å ta cocosa så jeg håper det også vil hjelpe meg med å bli gravid. Hvertfall har jeg troen på det!

Jeg har vel den klassiske eplefasongen jeg også..
Jeg måler meg flere steder på kroppen. Mest for å se hva som skjer ifht vekta.
Jeg går inn Ca 1 cm per kilo, rundt midjen og har nå kvittet meg med 11 kilo og 12 cm. Jeg har dessverre ikke trent i denne perioden og har erfaring med at det da går raskere å bli smalere ( ikke alltid lettere) med trening

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde pcos da jeg var Ca 18 år ( er nå 39) og fikk da beskjed om at det det betydde var at det kom til å bli vanskelig å få barn - at det var lurt å planlegge det i god tid. Jeg fikk ikke beskjed om hva jeg kunne gjøre med det for å holde det i noenlunde sjakk, bortsett fra at jeg ble satt på p-piller.

Så jeg fortsatte å slite med hormonene og etterhvert kiloene.
Da jeg møtte mannen min som 23 åring, fortalte jeg ham dette. Så da vi følte vi kunne begynne å tenke på barn - at det kanskje hadde vært fint iløpet av 2-3 år, så kuttet jeg pillene og vi prøvde. Sjokket var stort da vi ble gravid på første forsøk.. Det gikk bra - bortsett fra stooor vektøkning og svangerskapsdiabetes på slutten av svangerskapet.

Svangerskapsdiabetesen forsvant, det gjorde ikke kiloene.
Jeg prøvde forskjellig og klarte etter 4 år gå av det meste på Grete Rodhe - det var et mareritt, sultet og fyrste hele tiden

Vi fant etterhvert ut at vi ville ha ett barn til. Det var ikke enkelt. Vi prøvde og vi prøvde og fikk konstatert sekundær infertilitet etter tre år. Vi prøvde pergotime for å hjelpe med eggløsningen, og jeg ble gravid etter noen sykluser. Men, det endte ikke godt - vi mistet da vi var 4 måneder på vei.

Da fant vi ut at vi skulle ta en pause, bli utredet mer og vi skulle få annen hjelp (hormonsprøyter osv). Brukte ikke prevensjon, så prøvde nok litt uten å temperatur, sjekke slim....osv..osv..

En uke før vi skulle starte opp med hormonbehandlingen var jeg så inderlig kvalm og i dårlig form - tenkte nok ikke at jeg var gravid, men vi ville sjekke siden vi skulle begynne med hormoner..
Da fant vi ut at vi var gravide på egenhånd Men, vi turte ikke helt å glede oss siden vi hadde dårlig erfaringer..

Men, det gikk bra og det ble faktisk to stykker Vi følte oss som verden heldigste! Svangerskapet var som en evighet, men fikk heldigvis ikke svangerskapsdiabetes igjen, selv om vekta var høyere enn sist graviditet

Så det var først etter jeg fikk de to siste for 7 år siden at jeg fikk snusen av lavkarbo og at det var veldig godt for meg og min pcos kropp.
Jeg har dessverre ikke skjønt ( ikke villet?.) at jeg ikke kunne gå tilbake til høykarbo kosthold - så dette er ikke første runde, men forhåpentligvis siste runde - for så å leve på moderat lavkarbo resten av mitt liv

Jepp, dette ble mye og mer. Og, kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men sånn er det. Ønsker deg lykke, lykke til videre

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat