Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-13, 22:44   #19224
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hmm.. jeg ser på soya som noe fanden skapte, jeg da... så den vil jeg ikke snakke om. Tror ikke jeg kan komme på noe annet som er sånn hormonnormaliserende.
Ellers så ser jeg på hormoner som noe vanskelig å justere. Jeg hadde nok anbefalt å få med legen på notene?
Men jeg antar du ikke er så langt ute på viddene verdimessig at fastlegen din har lyst til å røre dette? Og jeg antar at du spiser nok fett. (Fett og i sær kolesterol danner basisen for MASSE av hormonene våre.).
For å være helt ærlig hadde jeg anbefalt deg privatlegen min dersom du har mye problemer. Han er hormoninteressert - og lavkarbovennlig (eg: steinalderkostvennlig). Ja, du har jo en viss idé om hvilket helsesenter jeg går til (like ved der du fikk scooby'en).

Neida, jeg tror legen min (som er lavkarbopositiv) kommer til å følge meg opp, men det blir 2-3 uker til, siden jeg allerede har en time avtalt da. Men jeg prøver å komme på noen overkommelige tiltak i mellomtida, for det er slitsomt å være så sulten hele tida, til tross for godt fettinntak. Mye egg, kokosfett, kjøtt, nøtter, avocado og tran/fet fisk i denne skrotten - men vil bare spise meeer!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett