Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-06, 14:55   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går bare ikke ned

Hastverk er lastverk. Du må være tålmodig. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, - DET FINNES INGEN SNARVEIER. De fleste som har det for travelt opplever det du opplever. Personlig tror jeg du hadde lykkes bedre med litt mer grønnsaker, - det er min og mange andres erfaring. (Selv om jeg vet Skaldeman ikke alltid er enig). Du må også huske på at det er stor forskjell på kvinner og menn når et gjelder vekttap. Og å sammenligne deg selv direkte med Skaldeman og hans resultater blir absolutt helt feil. Om du tenker slik blir du skuffa, stressa og så gir du opp noe du kunne ha lykkes kjempegodt med - bare fordi du er utålmodig og vil at alt skal skje raskt. Du la vel ikke på deg de ekstra kiloene på et par mnd ?? Hvordan i all verden kan du vente at du skal bli kvitt dem så fort ?

Etter et par tre uker med endret kosthold trenger kroppen en tenkepause. Den stopper opp for å finne ut hva som skjer. Det er helt vanlig at vekten står stille et par tre, gjerne opptil fire, fem uker etter det første vekttapet. Kroppen trenger også, som Skaldeman har påpekt flere ganger, tid til å omstille seg til fettbasert forbrenning.

Jeg mener du har et litt utrealistisk syn på hvordan ting skal funke. Du MÅ ta deg tid. Og å gi opp nå vil være veldig dumt. La kroppen din få den tiden den trenger på å omstille seg. ALLE som skriver om denne typen kosthold sier klart at kroppen trenger tid.

I tillegg trener du flere ganger i uka. Det er kjempebra! Og du vet vel at 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett ? Altså kan du utmerket godt ha gått ned i mål selv om vekta står stille. Har du målt ? Kjenner du noe på klærne ?

Så stå på og ikke gi opp. Virker det fremdeles ikke slik du ønsker etter et par uker til bør du se på endringsmuligheter, - vurder da kanskje litt mer grønt (ikke rotgrønnsaker). Kanskje Ketolysekuren viser seg å passe bedre for deg ?

Det er nå hva jeg mener !