Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-06, 14:26   #7
HildePåSlankern
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 60
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går bare ikke ned

Takk alle sammen! Jeg er 180, veier 98.8 og skal ned til under 70, jeg ønsker dermed å ta av 30 kilo. Jeg trener på et treningssenter tre ganger i uka, ca 75 minutter hver gang, dette begynte jeg med 4. januar, etter tre uker uten trening. Før dette trente jeg 55 minutter to ganger i uka. Jeg hører ikke med til dem som ikke kan bevege meg p.g.a. min overvekt, jeg er i ganske bra form.
Urinstixen viser at jeg er i ketose, og den har en skarpere farge nå enn da jeg gikk på ketolysekuren. Jeg har ikke noe søthunger og har ikke sprukket en eneste gang, jeg har endel mindre avføring og det går flere dager mellom hver gang uten at det ser ut til å være problematisk.

Jeg har spist mellom 2 og 4 måltider hver dag. Ren mat for det meste. Koteletter, slankekjøttkaker (kjøttdeig og fet medisterdeig med noe proteinpulver, egg og fløte og vann), laks, egg, bacon, ekte eller hjemmelaget majones, meierismør eller olivenolje, mest smør. Til magert kjøtt spiser jeg smørklatter til. Av og til har jeg laget en fet saus ved å helle noe fløte over sjyrestene etter kotelettene. Jeg spiser svært lite ost, jeg spiste faktisk ost igjen igår kveld, men ikke blåmuggost. Kanskje det er ost igjen da som gjør at jeg går opp, men hvorfor går jeg ikke ned i de mange dagene som går imellom ostemåltidene? Jeg drikker ett til tre store krus med kaffe om dagen, med en god slump fløte i, og jeg bruker Splenda søtningsstoff i kaffen også. Til middag spiser jeg kjøtt eller laks og noen ganger unner jeg meg noen biter grønnsaker, som brokkoli eller rosenkål. Jeg teller ikke forholdstallet mellom fett, protein og karbohydrater så nøye, sørger bare for at det er minst 1, og trolig er det som oftest mye mer, og andelen karbohydrater er veldig liten, jeg får nok inn majoriteten ved å drikke fløte til kaffen og ved å spise rømme til laksen. Idag har jeg spist kalkunkjøtt i fløtesaus til frokost. Jeg spiser til jeg er mett og da stopper jeg. Spiser jeg koteletter, spiser jeg en eller to, og drikker jeg en kopp kaffe til blir jeg god og mett. Fløten i kaffen er en av måtene jeg holder fettprosenten oppe på, men den inneholder jo litt karbohydrater. De siste dagene har jeg også spist cottage cheese med Splenda og kanel. Jeg salter ikke maten i det hele tatt, dette er bevisst for jeg liker salt.

Jeg skulle ønsker det var en fasit som virker på alle.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat