|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Noen som har greie på dette med hairextenion ? Ikke slike som limes i håret men slike man kan feste selv.
Hvilke typer er det å velge mellom, hvordan fester man de ? Er det vanskelig å få festet dem så det ser naturlig ut - dersom man har mistet en del hår og håret er tynnt ? Og hvordan får man rett farge om man liksom ikke har ensfarget hår ? Og hvor selger man slikt?
Håper dette kan være et alternativ til det å måtte klippe seg.
Jeg hadde "fast installasjon" med små punkter i håret. Ingen lim. De ble holdt på plass av mikroringer. Da kjøper man bare mikroringer (som er noen kobberringer med silikon inni) og så tar man extensionpunktene sammen med en hårtust, tar en ring utenpå og klemmer hardt sammen med en tang. Det er en fordel at den som klemmer sammen er sterk. 95% var fortsatt i da jeg tok dem ut fire måneder senere. Jo tynnere hår man har, jo mindre ekstrahår kan man ha. Tar man i for mye ekstrahår så blir det for tungt for håret og man vil miste mye hår... Så jeg var veldig obs på at jeg ville heller ligge litt under grensa enn over grensa. Jeg har veldig tynt hår og hadde 100 fester.
En annen mye brukt metode for fast installasjon er teip. Da er det teip-stripser som teipes sammen over ditt hår (over og under seksjoner slik at to limstriper vender mot hverandre. Selv om dette er lim, så skal det visstnok være lett å få ut med riktig produkt.
Mange velger klips som man fester i håret ved behov. Det er godt å kunne ta ut extensionene av og til og gre håret skikkelig. Etter noen måneder med fast installasjon blir hårbunnen litt rufsete... Hårstrå vokser litt forskjellig, og så holdes de hårstråene som skulle falt av fast i installasjonen.
Jeg var hos frisør (i Syden) og fikk satt inn extensions, men det skal ikke være så vanskelig å sette dem inn selv, uansett hvilken metode av de over du bruker. Du kan farge extensions en gang, men de har også extensions i mange farger på nett. Mine extensions ble farget i salongen for å passe mitt hår. Jeg ble skuffet over at de ikke traff helt fordi de traff helt perfekt på lillesøstera mi sitt hår da de gjorde det dagen før. Men det løste de ved å farge tre nyanser på extensionene.
Har hørt at locks and bonds skal være veldig god på extensions. Har ikke bestilt derfra selv.