Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-13, 14:47   #19152
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det kommer jo ann på om det er rent kjøtt du har eller om det evt må renskjæres noe, kanskje blir det ikke så mye mer kjøtt. Dersom du ikke bruker mer væske, blir det rett og slett litt mindre saus på kjøttet. Øker du opp væskemengden må du kanskje øke litt på hvetemel men ikke så mye for dette skal jo være en slags sjysaus. Hva du evt skal øke på med av buljong eller vin blir jo en smakssak også, så kanskje litt av begge deler? Evt kan du ta alt i oppskriften og gange opp med 1,4 men det blir jo fort litt "teite" mål på diverse ingredienser.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare brukt kjøttet du har og målt opp de andre ingrediensen etter oppskriften, ser det ut til å bli litt lite saus kan du jo fylle på litt til før alt er ferdig.

Det er rent kjøtt jeg har, men elg (fra høstjakta ) og ikke okse. Litt usikker på hvordan elg oppfører seg i forhold til okse mtp krymping og sånt.

Tenkte i utgangspunktet å gjøre som du foreslår, men var litt usikker på dette med rødvinsmengde siden jeg aldri har laget noe rødvinssausgreier På bildet i oppskriften ser den gryta i og for seg ganske tynn ut, så kanskje det er like greit å beholde mengdene. Mer kjøtt bruker jo som regel ikke å være et onde

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening